رویدادها آرشیو خبر ها
بازیکنی که در حال تبدیل به مهاجمی است که یوونتوس از او انتظار دارد

بازیکنی که در حال تبدیل به مهاجمی است که یوونتوس از او انتظار دارد

در دقیقه ی 76 مصاف یوونتوس و کپنهاگن در اواسط سپتامبر ، قهرمان ایتالیا با نتیجه ی دور از انتظار 1-1 به پیش میرفت . نیم نگاهی از جانب آنتونیو کونته به نیمکت و در نطر گرفتن انتخاب ها ؛ "باید کدام یک به زمین فرستاده بشوند ؟ فرناندو یورنته یا سباستین جووینکو ؟" یوونتوس تا به آن لحظه 40 ارسال و 13 کرنر به دست آورده بود .

با این سبک تهاجمی ، پیروزی می بایست بسیار نزدیک باشد ، پس چرا مهره ای به زمین فرستاده نشود که بیشترین بازدهی را با این سبک نداشته باشد ؟ یورنته مهاجم بلند قامت 195 سانتی متری، در برابر جووینکو که به واسطه ی کوتاهی قامت لقب مورچه ی اتمی را به یدک می کشد . پس کونته باید چه میکرد ؟

تابلوی تعویض بالا رفت و مشخص کرد که شماره ی 12 ، جاگزین شماره 27 میشه ، جووینکو به جای کوالیارلا . یوونتوس تا پایان دیدار 9 ارسال دیگه هم انجام داد ولی این ارسال ها هیچ ثمری نداشت و بازی 1-1 به پایان رسید . دقیقا مشابه با وضعیتی که در برابر نورشلند اتفاق افتاد.

این اتفاق قرار نبود دوباره بیفتد . با خرید یک بازیکن "تاپ" به نام کارلوس توز و یک پلن بی مثل یورنته . اینجا بود که کونته در رابطه با تعویض دقیقه ی 76 مورد انتقاد قرار گرفت.

"مدافعین مرکزی کپنهاگن ، اولوف ملبرگ و رگنر سیگوردسون بلند قامت هستند ، و نقطه ی ضعف اینگونه مدافعین سرعت پایین اونهاست ، پس جووینکو میتوانست تعویض بهتری باشد ." استدلال کونته درباره ی وی تعویض، استدلالی که منطقی به نظر میرسید ، اما کماکان خیلی ها را توجیه نکرد."

"یوونتوس از یورنته صرف نظر کرده " این عنوان مقاله ای بود که روز بعد از بازی مذکور در روزنامه ی ال پاییس چاپ شد . چند روز بعد ، توتو سپورت هم عکسی منتشر کرد که روی آن عبارت " آیا او تنها خوش سیماست؟ " نوشته شده بود .

تا آن روز ، یورنته تنها برای دقایقی در 5 دیدار به زمین رفته بود. آیا قرار نبود که او زوج توز در خط حمله باشد؟ اینطور به نظر می رسید که فکر کونته در پیش فصل به این صورت بود .

در اردوی امریکا یورنته در سه دیدار به زمین رفت ، در برابر اورتون از ابتدا و برای 71 دقیقه ، برابر ال ای گلکسی تمام دقایق نیمه دوم و در برابر اینتر برای 20 دقیقه آخر.

به اعتقاد گروهی ، کونته کمتر و کمتر تحت تاثیر عملکرد یورنته قرار میگرفت . در کنار این قضیه ، شایعاتی مبنی بر پیشنهادات والنسیا و آرسنال نیز منتشر شده بود و اینطور به نظر میرسید که او هم یکی دیگر از اسپانیایی های ناموفق ایتالیا لقب میگرفت.

نوشتن از اینکه او به طور کلی از ترکیب کنار گذاشته شده اندکی زود بود و یوونتوس هم همچین تصمیمی نداشت .

یورنته در جواب به سوال گاتزتا دلو اسپورت مبنی بر اینکه ماه های ابتدایی حضور او در یوونتوس چگونه بود ، گفت :" دشواری های موجود در وفق دادن خود با کشور جدید ، هم تیمی های جدید ، باشگاه و شهر و سخت تمرین کردنی که هیچوقت تا به اینجای زندگیم تجربه نکرده بودم . من با شرایط خوبی به دیدار های تدارکاتی پیش فصل رفتم . احساس قدرت میکردم ، اما بدنم آماده ی تمرینات پرفشار نبود که در اردوی امریکا گاها احساس خلا میکردم ، خالی از انرژی . وقتی بدن شما در شرایط مطلوبی نباشد ، ذهن شما هم خسته می شود . من هم دچار شک و تردید شدم . در رابطه با تصمیمم ، خودم و همه چیز ."

زمانیکه رسما انتقال یورنته به یوونتوس اعلام شد ، به نظر میرسید که تمرینات پرفشار مارسلو بیلسا آمادگی خوبی برای تمرینات سخت کونته به وجود می آورد .

"او متفاوت بود ." یورنته توضیح می دهد : "بیلسا دیوانه ی فوتبال هست و روزانه دو نوبت تمرین میگذاشت ، ولی فشار او بیشتر از نظر ذهنی بود ، نه جسمی . ما ساعت ها روی یک حرکت تمرکز میکردیم . پس از اون وقفه های طولانی داشتیم. بیلسا از نظر ذهنی خیلی از بازیکنان کار می کشید . اینجا همه چیز پیوسته هست ، بدون وقفه و این چیزی بود که بدن من کشش آن را نداشت."

فراموش نکنید ، یورنته بعد از صحبت از تصمیمش مبنی بر ترک اتلتیک بیلبائو برای به عضویت یوونتوس در آمدن روزهای سختی رو سپری کرد . نقاشی که روی پنجره ی فروشگاه باشگاه کشیده شده بود و نوشته شده بود :" مرگ بر یورنته ، این اسپانیایی لعنتی" آدوریز به عنوان جانشین او جذب شد . یورنته در شهر خودش غریبه محسوب می شد ، زمان بازی او از 3171 دقیقه در فصل 2010-11 و 2248 دقیقه در فصل 2011-12 به تنها 865 دقیقه در فصل اخیر تقلیل پیدا کرد . آمادگی جسمانی او تحلیل رفت .

حالا تصور کنید بعد از آن شرایط ، او به تیمی پیوست که 5 مهاجم را در خودش میدید . رقابت فوق العاده ای برای هر پست وجود داشت . او باید حرکات جدیدی را می آموخت و حرکاتی انجام میداد که متفاوت از سبک بازیش در گذشته بود . باید مقابل 3 هافبک وسط قرار میگرفت، بر خلاف گذشته که تعداد هافبک ها 2 نفر بودند . همچنین بازی برابر مدافعینی که محکم تر ، خشن تر و پرتلاش تر بازی میکردند . همه چیز سخت پیش میرفت ، خیلی سخت ؛ "من دیگر حتی خودم را هم نمیشناختم ! اما همیشه به کسانی که اطرافم بودند اعتماد و اعتقاد داشتم ."

کونته به او اعتماد میداد . کونته به او گفت که صبر داشته باشد. میشل پلاتینی و زین الدین زیدان هم زمانی را برای آداپته شدن با شرایط پشت سر گذاشتند . "او به من میگفت که دقیقا چی اتفاقاتی خواهد افتاد ، چه خوب و چه بد ." و بعد از مدتی اوضاع بهتر شد . "نهایتا بدن من شرایطش تغییر کرد . در واقع تغییرات را پذیرفت و با آنها وفق پیدا کرد .

یورنته در سه دیدار پیاپی به گل رسید و حالا 5 گل در 13 حضورش به ثمر رسانده . دقیقا آماری که دیوید ترزگه در اولین فصل حضورش در یوونتوس به جا گذاشت .عملکرد او بهبود یافت . در میان تمام بازیکنانی که در 3 دیدار از 5 دیدار اخیر سری آ از ابتدا در ترکیب تیمشان حضور داشتند ، فقط 10 بازیکن امتیازی بیشتر از 7.72 او داشتند که 5 نفر از اونها هم تیمی های یورنته در یوونتوس هستند .

آن چیزی که بسیار نوید بخش هست ، توانایی بالای او در هماهنگی با توز هست . بازیکنی که 7 بازی از 8 دیدار اخیر یوونتوس را در کنار او از ابتدا در ترکیب قرار گرفته . شیرشاه و آپاچی .

"یورنته یک بازیکن مدرن هست ." کونته چند روز پیش در مصاحبه ش گفت . "اون تنها یک مهاجم برای حضور در محوطه جریمه حریف نیست . ما در او کیفیت هایی را دیدیم که متقاعد شدیم او را به تورین بیاوریم . اگر او به همین روند رو به رشد خودش ادامه بدهد، در جام جهانی 2014 نیز می تواند شرکت کند. توز هم ما را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. آنها همکاری خوبی با هم دارند . خیلی خیلی خوب ! "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: